بررسی یک سوال اساسی: چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ یکشنبه, 10 شهریور 98

بررسی یک سوال اساسی: چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

شاید برای شما هم این سوال به وجود آمده باشد که ما اصلا چرا باید زبان انگلیسی را بیاموزیم؟ در این مقاله می خواهیم به اختصار به این سوال پاسخ دهیم.

  1. زبان انگلیسی یکی از پر کاربرد ترین زبان ها در میان مردم جهان است.

در حدود یک پنج مردم جهان می توانند به انگلیسی صحبت کنند و یا حداقل انگلیسی را بفهمند. زبان انگلیسی، زبان رسمی و یا اصلی بیش از 50 کشور جهان است و با اینکه زبان هایی مانند فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، روسی و چینی در دهه های اخیر مورد توجه قرار گرفته اند، هنوز زبان بین المللی و رایج مردم جهان زبان انگلیسی است.

  1. زبان انگلیسی فرصت های زیادی را پیش روی شما می گذارد.

 دلیل دیگر اهمیت یادگیری زبان انگلیسی، به وجود آمدن فرصت های شغلی در شرکت ها و کمپانی های بین المللی است. اهمیت دانش زبان انگلیسی در این شرکت ها برای کسی پوشیده نیست.

  1. زبان انگلیسی برای کارفرمایان مهم و جذاب است.

امروزه دانش زبان انگلیسی در میان افراد جویای کار، یک امتیاز مهم تلقی می شود. چرا که انگلیسی یک زبان بین المللی است و برای کارفرمایان اهمیت زیادی دارد.

  1. زبان انگلیسی دسترسی به بهترین دانشگاه های جهان را ممکن می سازد.
  2. تعداد زیادی از برترین آثار ادبی جهان به زبان انگلیسی است.

شاید شما هم دوست داشته باشید که که آثار نویسندگان بزرگ جهان را به زبان اصلی بخوانید. بنابراین، زبان انگلیسی می تواند کلید ورود به دنیای داستان ها، رمان ها و دیگر آثار ادبی باشد.

  1. زبان انگلیسی به شما کمک می کند تا محبوب ترین آثار هنری را بهتر درک کنید.

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که شعر یکی از موسیقی های محبوب جهان را با خودتان بخوانید، اما بعد از مطالعه شعر متوجه شوید که آن را اشتباه می خوانده اید و یا کلمات اشتباه به کار می برده اید؟ و یا بدتر از آن اینکه یک فرد دیگر اشتباه شما را بگیرد!؟

این موضوع نیز می تواند یک دلیل دیگر برای یادگیری زبان انگلیسی باشد. با دانش زبان انگلیسی شما می توانید آثار هنرمندان محبوبتان را به زبان اصلی بشنوید، ببینید و بخوانید.

  1. قواعد و دستور زبان انگلیسی ساده و صریح است.

در حالی که یادگیری واژگان و تلفظ صحیح آنها در زبان انگلیسی می تواند در مراحل اول کمی مشکل باشد، گرامر یا همان دستور زبان انگلیسی از بسیاری از زبان های اروپایی دیگر ساده تر است.

  1. زبان انگلیسی دری به دنیای دانش و اطلاعات است.

بیشتر مطالب و محتوای عمومی، تخصصی و علمی اینترنت به زبان انگلیسی است. برخی وب سایت ها به انگلیسی نوشته و سپس ترجمه می شوند. اما اغلب وب سایت ها این کار را انجام نمی دهند، چرا که می دانند بسیاری از مردم جهان با زبان انگلیسی آشنا هستند.

  1. زبان انگلیسی حافظه و ذهن شما را تقویت می کند.

این دلیل شاید برای بسیاری از افراد غیر منتظره باشد، اما شواهدی وجود دارد که دانستن دو یا حتی سه زبان، می تواند در سنین بالا از مغز مراقبت کند.

  1. با اختصاص روزانه 10 دقیقه زمان به یادگیری زبان انگلیسی، می توان این زبان را یاد گرفت.

این یک دلیل بسیار خوب برای یادگیری زبان انگلیسی است. بسیاری از اساتید معتقدند که به جای نشستن در کلاس های آموزشی طولانی مدت، می توان با بسته های آموزشی و آموزش آنلاین زبان انگلیسی، روزانه به مطالعه و یادگیری زبان انگلیسی پرداخت.