نکاتی برای افزایش سرعت یادگیری زبان انگلیسی شنبه, 23 شهریور 98

نکاتی برای افزایش سرعت یادگیری زبان انگلیسی

 تسلط بر زبان انگلیسی در کوتاه مدت، نیازمند تلاش بسیار زیادی از جانب زبان آموز است . زبان آموز برای اینکه بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین نتیجه را از آموزش زبان انگلیسی بگیرد، باید رمز و راز یادگیری سریع مطالب را بیاموزد.

درگیر شدن در امر آموزش زبان انگلیسی

زبان آموز باید تردید را حین یادگیری زبان انگلیسی کنار بگذارد، او باید بتواند انگلیسی صحبت کند. هرچه زبان آموز دست روی دست بگذارد و صحبت کردن را به تاخیر بیاندازد، مکالمه به زبان انگلیسی برای او مشکل تر خواهد بود. زبان آموز باید مطمئن شود که از هر فرصتی برای برقراری ارتباط به زبان انگلیسی استفاده می کند. او می تواند تعداد دفعات شرکت در بحث های کلاسی را به خاطر سپرده و در جلسات بعد این تعداد را به دو برابر افزایش دهد.

غلبه بر ترس در هنگام یادگیری زبان انگلیسی

ترس یکی از موانع آموزش زبان انگلیسی است. اجتناب از صحبت کردن به زبان انگلیسی به خاطر ترس از اشتباه و مسخره شدن و عدم استفاده زبان آموز از قواعدی که آموخته است، موانع بزرگی برای  پیشرفت زبان آموز هستند. او باید به خاطر داشته باشد که هنوز در حال یادگیری است، یعنی اگر مرتکب خطا شود یا جمله ها را به طور ناقص بیان کند، جای هیچ نگرانی نیست. خطاها و اشتباه های زبان آموز حین یادگیری، بخشی از روند آموزش زبان انگلیسی محسوب می شود.

 تسلیم نشدن

 هیچ کس از بدو تولد به طور طبیعی قادر به مکالمه به زبان انگلیسی نبوده است. انسان برای یادگیری هر مهارتی به تمرین و تکرار بسیار زیاد نیاز دارد. در امر یادگیری زبان انگلیسی نیز هر چه تمرین و تکرار بیشتر باشد، دانش انگلیسی زبان آموز قوی تر خواهد شد.

اجتناب از ترجمه کلمه به کلمه عبارات در زبان انگلیسی

در صورتی که زبان آموز هرچه را که می شنود کلمه به کلمه به زبان مادری خود برگرداند، از سرعت خود می کاهد. بهتر است زبان آموز بر بخش های قابل فهم مکالمه تمرکز کند. او می تواند از حرکات و حالات چهره مخاطب برای درک مکالمه کمک بگیرد. توجه به تصاویر و عکس العمل های مخاطب نیز مفید خواهد بود.

تقویت مهارت های شنیداری

 زبان آموز می تواند با دیدن فیلم ها و گوش دادن به کتاب های صوتی و رادیو های انگلیسی زبان، جملات و عبارات انگلیسی را روان تر یاد بگیرد.

یادداشت برداری

بهتر است زبان آموز تمام عبارات جدیدی را که حین آموزش زبان انگلیسی می آموزد، در دفترچه ای یادداشت کند. انجام این کار به او کمک می کند تا درآینده این عبارات را راحت تر به یاد آورده و بتواند در مکالمات خود از آن ها استفاده کند.  

تعیین هدف برای یادگیری زبان انگلیسی

بهتر است زبان آموز برای حفظ انگیزه، همواره دلیل خود برای یادگیری زبان انگلیسی را به خاطر داشته باشد. آیا صرفا می خواهد زبان جدیدی را یاد بگیرد؟ آیا قصد سفر به یک کشور انگلیسی زبان را دارد؟ و تا چه زمانی آموزش زبان انگلیسی را دنبال می کند؟