اگر اهل سفرهای خارجی هستید این مقاله را بخوانید: مزایای دانستن زبان انگلیسی در سفر یکشنبه, 10 شهریور 98

اگر اهل سفرهای خارجی هستید این مقاله را بخوانید: مزایای دانستن زبان انگلیسی در سفر

زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی در بسیاری از مناطق توریستی استفاده می شود. بنابراین، با دانستن این زبان حتی بدون داشتن راهنما نیز با مشکلات چندانی مواجه نخواهید شد. می توانید با خواندن نشانه ها، علایم، نقشه ها و ... بدون نیاز به راهنمای تور، سفر خود را ادامه دهید. علاوه بر این، اگر بتوانید انگلیسی صحبت کنید به راحتی می توانید خرید کنید، چانه بزنید و یا حتی در مورد معاملات بزرگ مذاکره کنید! مزایای دانستن زبان انگلیسی در سفر را در ادامه بررسی خواهیم کرد:

  • راحتی در بیان: شما می توانید درخواست تان را در هر جایی به راحتی بیان کنید و در صورت پیچیده بودن، آن را توضیح دهید. شما احتمالا در فرودگاه ها، هتل ها و ... با چالش هایی روبرو می شوید که می توانید با پرسیدن از دیگران به زبان انگلیسی، آنها را برطرف کنید.
  • پیدا کردن دوستان جدید: اگر شما به بتوانید به زبان انگلیسی که زبان رایج مناطق توریستی است صحبت کنید، پیدا کردن دوستان جدید ساده تر خواهد بود. برای مثال، راحت تر می توانید در مورد سبک زندگی آن مناطق بپرسید و درباره آنها بدانید. از این طریق، با افراد و فرهنگ های جدید آشنا خواهید شد.
  • افزایش اعتماد به نفس: هنگامی که بدانید در طول سفر به راحتی می توانید در مورد خودتان به زبان انگلیسی صحبت کنید و یا دوستان جدید بیابید، اعتماد به نفس خوبی خواهید داشت. دیگر نگران نیستید که اگر مشکلی برایتان پیش بیاید و یا چیزی را ندانید، نتوانید آن را حل کنید.
  • تجربه های بهتر: بدیهی است که سفر به مناطق جدید، بدون راهنمایی و کمک مردم محلی با چالش های زیادی همراه است. دانستن زبان انگلیسی می تواند در طول سفر به شما کمک کند تا اوقات بهتری را تجربه کنید. حتی اگر مردم محلی آن منطقه به زبان انگلیسی صحبت نکنند، در میان آنها حتما افرادی هستند که اصول رایج زبان انگلیسی را بدانند و به کمک شما بیایند.
  • استقلال: تور ها و سفر های گروهی بسیار عالی و جذاب هستند. اما بسیاری افراد ترجیح می دهند که به تنهایی و یا به همراه خانواده خودشان سفر کنند و خودشان تجربه های جدید را به دست بیاورند. در این شرایط، دانستن زبان انگلیسی اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند. چرا که در این شرایط، دیگر راهنما و رهبری وجود نخواهد داشت و همه چیز به عهده خود فرد است. اما اگر زبان انگلیسی را بدانید و بتوانید به این زبان صحبت کنید، اساسا دیگر نیازی به راهنما و ... نخواهید داشت و به تنهایی می توانید از سفرتان لذت ببرید!

در پایان به صورت خلاصه وار می توان گفت که صحبت کردن به زبان انگلیسی مزایای زیادی برای توریست ها و افراد علاقه مند به سفر دارد. اما مهم ترین مزیت آن غلبه بر چالش ها با کمک گرفتن از مردم بومی و محلی است.