تلفظ در زبان انگلیسی-5 نکته برای تلفظ عالی یکشنبه, 10 شهریور 98

تلفظ در زبان انگلیسی-5 نکته برای تلفظ عالی

تلفظ صحیح و دقیق یکی از مهمترین بخش ها در یادگیری زبان انگلیسی و هر زبان دیگر است. نحوه گفتن حرف ها در کلمات تاثیر بسیار زیادی در فهمیده شدن آنها دارد. نکته جالب توجه در مورد تلفظ در زبان انگلیسی این است که تلفظ صحیح یک دانش پرسشی و سوالی نیست و صرفا با پرسیدن و جواب گرفتن به دست نمی آید. بلکه یک مهارت فیزیکی است و نیاز به تمرین مکرر دارد.

چگونه تلفظ در زبان انگلیسی را بهبود ببخشیم؟

هیچ راه میانبری برای بهبود تلفظ در زبان انگلیسی وجود ندارد. اما راه هایی هستند که با افزایش کارایی و تاثیر تکرار و تمرین ها، روند بهبود تلفظ صحیح در زبان انگلیسی را تسریع می کنند. در ادامه، 5 مورد از مهم ترین این راه ها را برای شما ارائه کرده ایم و شما می توانید با به کار بستن این 5 نکته، گام مهمی برای پیشرف در تلفظ زبان انگلیسی بردارید:

  1. به خودتان گوش کنید.

معمولا، گوش کردن به آنچه که خودمان می گوییم کمی سخت است. از سوی دیگر اگر نتوانیم به صدای خودمان گوش دهیم، چگونه می توانیم ایرادات تلفظ مان را بیابیم و آنها را برطرف کنیم؟

 بنابراین، بهتر است که به وسیله موبایل، کامپیوتر و یا هر وسیله دیگر ابتدا صدا را ضبط کنید و سپس با دقت و موشکافانه به بررسی ایرادات آن بپردازید.

  1. آرام صحبت کنید.

بسیاری از زبان آموزان به اشتباه فکر می کنند که روان صحبت کردن به معنی تند و سریع صحبت کردن است! در صورتی که تند صحبت کردن باعث تقویت عادات بد و مضطرب به نظر آمدن گوینده می شود. در مقابل، آرام صحبت کردن باعث می شود که به راحتی بتوانید نفس بکشید و به آنچیزی که می خواهید بگویید، فکر کنید.

  1. تمرین فیزیکی داشته باشید.

تلفظ کردن یک مهارت فیزیکی است. در واقع، شما به دهانتان یاد می دهید که به یک نحوه دیگر حرکت کند و عضلات دیگری را مورد استفاده قرار دهد. بر روی صداهای دشوار تمرکز کنید، برای مثال اگر در صدای “th” مشکل دارید، زبان را میان دندان ها قرار دهید و صدا را با جریان هوا را از دهانتان خارج کنید. این تمرین را آنقدر انجام دهید تا دیگر در گفتن آن مشکلی نداشته باشید.

  1. خودتان را ببینید.

تلفظ کردن را در مقابل آینه تمرین کنید. با انجام این کار می توانید حرکت لب ها، زبان و شکل دهانتان را ببینید ایرادات آن را برطرف کنید. می توانید ازنحوه ادا کردن صحیح صدا ها توسط یک استاد فیلم بگیرید و آن را الگو قرار دهید. دقت کردن در تلفظ و بیان صحیح یک استاد، کار را برای یادگیری تلفظ صحیح زبان انگلیسی بسیار ساده می کند.

  1. دقت در فراز و فرود ها و تاکید ها

تلفظ صحیح و خوب در زبان انگلیسی تنها با ادای صحیح حروف به وجود نمی آید. یاد گرفتن فراز و فرود ها در کلمات و عبارات (بالا بردن و پایین آوردن صدا) و تاکید (بعضی حروف و صدا ها در کلمه  و بعضی کلمات در جمله باید بلند تر، واضح تر و رسا تر بیان شوند) نیز، اهمیت بسیار زیادی دارد.